30 Temmuz 2013 Salı

Popcorn İnsanlık...






Mısır'da demokrasi savaşında ölü sayısı 127 yaralı sayısı 299 olduğu tahmin ediliyor. Yıllardır cunta yönetimin, postallı ayakları altında ezilen halk. Seçimle lider seçtikleri Mursi'ye sahip çıkıyor, canları ve kanlarıyla...

Mısır'da asker yine dayanamadı tabi ki. "Demokrasiye ne hacet, ne gerek var?" der gibi tanklar, ağır silahlar ve postallar sokaklarda, caddelerde. Rabiatul Adeviyye meydanı kan ağlıyor lakin her dakika daha da kalabalıklaşıyor. Kalabalıklaştıkça asker halkını öldürüyor. Sisi'ye Si git demek düşüyor ama dünya susuyor.

Dünyanın büyük gücü, koruyucu, demokrasi dostu ve özgürlük dağıtıcı Amerika susuyor, Birleşmiş Milletler susuyor, İttifaklar, Arap Birliği, İslam Örgütü, Çevreciler, İnsan Hakları Aktivistleri susuyor, dünya susuyor... Kulakları sağ edici çığlıklar göğü yırtarken insanlık susuyor Mısır'a...

Irak'ta sustuğu gibi, Afganistan'da sustuğu gibi, Pakistan'da sustuğu gibi, Arakan, Patani, Keşmir, Nepal, Doğu Türkistan, Filistin, Somali, Burnika Faso, Kosova, Bosna Hersek, Çeçenistan, Cibuti.... Herkes izliyor, herkes görüyor, herkes üzülüyor ama herkes susuyor...

Türkiye'de özgürlük olmadığını söyleyen ben, Gezi Parkı için evime girmeyen ben, ne zaman bu kadar duyarsız olabildim? İnsani duygularımı ne zaman, kim köreltti? Empati neden kuramıyorum? Evime bomba düşmedi diye mi? Babam ekmek almaya gittiğinde kurşunla öldürülmedi diye mi? Aç kalmadım diye mi? Heyhat insanlık dağıt ey rab!

H.Y

"Korkuyorum, bir gün biri çıkıp Ey İnsanoğludiyecek ve kimse üstüne alınmayacak" İlhan BERK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder