22 Ekim 2013 Salı

Hangimiz daha hayvanız?

Alvora Munera kariyerine son verdi.

Öyle ki, yarışın son mücadelesinde gücünü yitiren Alvora yıkılır. Boğanın ona yaklaştığını görünce korkulu sonun yaklaştığını hissetti. Lakin boğa ona hiç bir şey yapmadı. Yarıştan sonra matador açıklamasında şöyle diyor: "Boğa gözümün içine bakarak bağırdı, böyle sadece bağırdı. Sırtına oklar batırdığım hayvan bana zarar vermedi, istese beni orada öldürebilirdi fakat sadece gözlerime bakıp bağırdı. Her hayvanda olduğu gibi onun gözlerinde de masumluk vardı. Yüreğimde adaletin hıçkırarak ağladığını işittim. Belki de bağışlanırdım, lakin itiraf edemedim. Kendimi dünyanın en vahşi mahluğu gibi hissediyordum."



Bu sadece bir tanesi... Hangisi daha hayvan? Ülkemiz ve dünyada ki yaşanan tüm vahşiliği sadece izleyip duruyoruz. "DUR" diyecek kadar cesaretimiz yok....

Koca kas yığını güçlü erkekler olarak, dışarı, işte baskıya maruz kalıp sinirimizi evdeki kadından çıkarıyoruz. Kadında küçücük çocuğundan...

Devlet onu var eden millete arkasını dönüyor, polis koruması gereken halka, asker kutsadığı rejime... Herkes ihanet içinde...

Orta doğu zaten kan içinde, minicik bebekler, boyu kadar kurşunlarla ölüyor. Biz çok üzülüyoruz, sonra televizyonu açıp küçük osman'a ağlıyoruz. Biz insanlar acaba ne kadar insanız? 

İnsanlığımız kutsal kitaplardan ibaret kaldı. Canımız yandığında dünya yakan bizler, can yandığında sağı, dilsiz ve kör oluyoruz. Hangimiz daha hayvanız? Hayvanlar mı? İnsanlar mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder